Nasza firma to przede wszystkim ludzie, czyli wychodzi szydło z worka

To będzie krótki tekst i bardzo emocjonalny. Świat walczy z chorobą, która doprowadziła do tej pory do śmierci tysięcy osób. Cała rzesza pielęgniarek, ratowników medycznych i lekarzy ratuje życie i zdrowie najsłabszych. Wszyscy po prostu staramy się przetrwać i pomóc przetrwać innym. Boimy się i to naturalne. Dla niektórych z nas to czas na przemyślenia dotyczące pracy, życia i tych ważnych spraw, na które wcześniej nie mieliśmy czasu.

źródło: google

I w tym wszystkim wali mnie między oczy wpis z Linkedin

Współczucie dla pracowników wyrządza krzywdę.

Kiedy żaglowiec wpływa w sztorm kapitan wydaje komendę: „Wszystkie ręce na pokład”. Nie pyta, nie prosi, drze się ile sił w płucach. Musi przekrzyczeć fale, wiatr, łopot, trzask… Nie myśli się wtedy o żeglarzach. Myśli się o sprzęcie. Ten sprzęt gwarantuje przeżycie. Zadbasz o jacht, to on zadba o Ciebie.

Przeglądam LinkedIn. Trenerzy, doradcy, konsultanci rzucili się nieść pomoc ofiarom. Widzę mnóstwo współczucia, sentymentalnych postów, pomocy psychologicznej dla pracowników. Nie czas teraz ratować ludzi. Skupmy się na zabezpieczeniu biznesu. (…)

Jak zadbać o przychody? Jakie koszty zmniejszyć natychmiast? Co można zyskać w tym trudnym czasie, jak to zrobić?

Nie żałujmy ludzi. Nie użalajmy się. (…)

Wszystkie ręce na pokład. Myśl o tym, co może Cię uratować. A Ty, co już zmieniłeś na swoim jachcie?

źródło: google

Zrobiło mi się niedobrze na myśl o kłamstwach sprzedawanych przez firmy, kierujące się powyższą filozofią. O tak chętnie produkowanych przez nie filmach promocyjnych, kampaniach EB, ogłoszeniach i reklamach „że ludzie są dla nas najważniejsi”, „nasza firma to przede wszystkim ludzie”. O kolorowych biurach, hamakach, owockach i masażach przykrywających taką politykę. Smutno mi na myśl o wszystkich ludziach, którzy się na swoich pracodawcach tak bardzo zawiodą. W najbliższych tygodniach okaże się dla kogo dbanie o ludzi i budowanie z nimi sukcesu firmy nie jest pustym hasłem, ale rzeczywistą wartością.

źródło: dilbert.com

Wraz z pokoleniem Y skończyło się pojmowanie sukcesu organizacji wyłącznie poprzez pryzmat cyferek w excelu. Dziś zwyciężają ci, którzy potrafią dbać o społeczność w jakiej funkcjonują, o środowisko i tak – o swoich pracowników. To silny trend, który będzie zmieniał świat biznesu. Wszystkim firmom, które to rozumieją i realizują bardzo kibicuję.

źródło: deloitte

Jestem wdzięczna mojej firmie za to jak zadbała o nas, swój naprawdę najcenniejszy „zasób”. I tak, nasza działalność jest ważna i kontynuowana i mimo tej sytuacji pracujemy nieprzerwanie żeby realizować swoje zadania. Przy tym wszystkim wiemy, że działamy dbając o siebie nawzajem (to nie jest tekst sponsorowany i szefowa nie kazała mi go napisać). Chcę wierzyć, że większość firm jednak właśnie tak działa.

Jestem haerem – dla mnie człowiek zawsze będzie najważniejszy w realizowaniu zadań organizacji. Dbajcie o siebie i o ludzi wokół. Bądźcie zdrowi. Cała reszta może poczekać.

źródło: pinterest